fredag 18 juli 2008

trött, glad, misslyckad kaka!

Ja det är väl så man kan beskriva gårdagen. Stressigt blev det på morgonen när man skulle få med sig bägge barnen samt packa bilen med allt som jag handlat till baket och dessutom inte glömma något. Först åkte vi till Chatta närmare bestämt rakt över gatan bara men men.. Vi höll på med min klänning till bröllopet. Är så kluven vet ej hur jag ska ha den. finns ju två allternativ och båda är bra. Jobbigt!!!

Därefter åkte vi till mamma. När vi väl fått in allt så somande Tuva gott i soffan. Sen var det dags att laga mat till Tilda, när hon ätit och jag hade lagt henne så vaknar Tuva. Jaha var bara att ge henne mat med sen fick moster henne en stund så jag kunde börja baka. Hon lyckades somna henne efter ca 30 min. Då vaknar Tilda. Ja ja då var det bara att sätta igån mora träsk så var hon sysselsatt en stund. När vi hade gjort bottnarna till biskvierna så upptäckte vi att det inte räckte. Så det var bara att köra å handla mer. Å som jag har hållt på med allt detta med gluten, laktos å mjölkprotein. Är faktiskt ganska stolt över att jag klarade de men det hade aldrig gått utan min syster vickys hjälp och mammas. Älskar er!! Så efter biskvierna gjorde jag en tårtbotten, sen var det dags för kärleksmumsen. Ja ibland funkar då inte hjärnan kan jag säga.. Jag står och gör 3 satser direkt, vad jag då inte tänkte på var att vi bara har en långpanna:) ja smart!!! så vi fick göra de på vanliga plåtar. Men de smakade bra ändå men de blev ju låga. Schvardswaldtårtan ska vi inte äns prata om. Fick inte loss bottnarna från bakplåtspappret så de blir i små formar ist. Tror att det kan bero på smöret eftersom de är mjölfritt men vet ej. Sen gjorde jag en supergod saffranskaka och den blev iaf lyckad. Så vi får se hur det går nu på dopet. Kan ju säga att jag stod hela dagen i köket igår så man var duktigt trött sen plus att man hade busungarna med sig också ju!!

Sen har vi ju vår gamla vän Thomas här på besök. Kalle å han var å fiskade igår och lyckades fånga lite lax så det blir till middag idag. Nej om man skulle ta å se om Tilda har vaknat. Tuva väckte mig kvart i sju så det var bara till att upp med sig. Nu har hon somnat igen så jag får väl passa på att umgås med Tilda lite. Ska hämta min ring idag:) Roligt att se hur den blir!!

1 kommentar:

therese sa...

det e bara till att komma. han står i skätteljunga hos lenart.vi e där varje dag uppe.