söndag 6 juli 2008

Idag har Tilda & Ida lekt en stund, sen har vi varit hos mamma och Tilda har ridit en runda. Fick göra ny hage till småhästarna så de fick mera bete. Har även rensat en del ogräs i vår trädgård så nu har jag inte mycket kvar här hemma. Bara runt buskarna med, skönt.. Har suttit här och letat recept till dopet. Ska ju baka allt själva. Hittat en tårta som verkar jättegod!! Måste ju göra tre olika för vi har en som är gluten och en mjölkprotein och en laktos. Man får ju hitta olika lösningar så det finns kakor mm till alla. Måste vara jobbigt att vara allergisk.
Vet när vi låg på biba med Tilda så trodde de att hon kanske fick ont i magen av mjölkprodukter så då skulle jag undvika det en vecka. Det var väldigt jobbigt, hoppas att man slipper det och att barnen inte blir allergiska.

Har även varit så duktig idag och putsat lite fönster. Jag hoppas att jag ska hinna klart med dem till onsdag men det e inte så lätt när man har två sötnosar som med vill ha uppmärksamhet, sen sover de nästan aldrig samtidigt heller. Kalle ska ju hoppa in och jobba denna veckan med så det innbär att man får ännu mindre gjort.

En annan kul sak, vi träffade en familj när vi gick på massageutb för Tilda på barnhab. De har en flicka som har en liknande sjukdom som Tilda. De ringde idag och vi ska träffas på söndag!!! Ska bli så kul!! Det är ju 1 år sedan vi gick den men jag har kännt att jag inte har varit redo att träffa dem. Låter kanske löjligt för er men eftersom hon är 8 år så kan jag ju få en liten aning om hur de kommer bli för Tilda å det har jag inte varit redo att se. Men nu e jag det iaf och ser verkligen fram emot det!! Om man skulle sova nu kanske klockan är ju snart elva.

Inga kommentarer: