torsdag 10 juli 2008





Nu har Tilda fått sin sadel! Jag är ganska nöjd men tycker att det kunde vara lite bättre eftersom man har betalat så mycket. Men men nu får det va så. Först var vi på eko igår och köpte ny hjälm till lilltjejen, samt sadelgjord och stigläder. Sen var det raka vägen upp till mamma för jag och emma skulle rida. Blev att vi tog Frida å Lassi en runda i skogen. gick rätt bra i galoppen, sen fick jag håll minder kul, brukar aldrig få det.


Efter det och några koppar kaffe senare var det dags för Tilda att ta en tur. Kul kul och det fungerade jättebra. Hon höll på att ramla av, kan fatta att jag blev rädd men jag fick verkligen försöka dölja det väl annars är ju risken att hon blir rädd om jag visar men reaktion. Selika skakade sig för att bli av med flugorna och då tappade Tilda båda stigbyglarna och satt på sidan av sadlen. Tur va så hände inget annat. har även varit lite flitig med, mockade rent shettisarnas hage och började rensa ogräs på ridbanan, inte lite är där.. usch... men måste få väck de så vi kan göra klart där. Hoppas att carro ska hjälpa mig med det i morgon.


Idag händer inget speciellt, vi har varit ute och gungat och lekt lite bara. Men jag har iaf bokat tid för bröllopstårtan, på fantasi. Ska bli kul!!! Känns verkligen som lite panik nu för att få ihop allt samt att jag då har ett dop innan med. I morgon ska jag och mamma leta recept och bestämma vad vi ska baka tills de. Har hittat en del bra recept så det ska nog gå bra. Längtar både till dopet och till bröllopet ska bli så kul!!! Pratade med guldsmedjan med idag och min ring är klar i slutet av nästa vecka. E ju spänd på att se den. Nej nu tog kaffet slut här och barnen vaknar nog snart så jag får försöka å hinna hänga upp min tvätt innan.

Inga kommentarer: