torsdag 22 januari 2009

får ju uppdatera lite, var ett tag sedan man skrev nu. håller på att renovera så allt är kaos. har rivit lite väggar här och gjort hål för hissen, hissfirman kommer idag och ska kolla så arbetarna har gjort rätt, men de tror jag säkert.. igår vart vi runt med andreas å kollade lite kakel mm. blev kakel å mosaik till skorstenen. när vi kom hem kunde inte pojkarna bärja sig utan de började klia i fingrarna på dem så nu är den färdig kaklad :) blev mycket bra måste jag säga.. tycker de e sjukt dyrt med byggmaterial bara.. mosaiken kostade ju 2000kr m2. som tur va skulle man ju inte ha så mycket.

det är jättekul att göra om här men samtidigt är det jobbigt att bo med två barn i de. nu under dessa veckorna har vi turats om med grannarna att laga middag.. tack ni e så gulliga. de hjälper oss att passa barnen å andreas är här inne å hjälper kalle med allt, sjukt snällt.. vi hade aldrig klarat detta så bra utan er. som igår hade vi ju varit iväg större delen av dagen å tuva var med, hon gillar inte att åka bil, sen när vi kom hem skulle jag till stan med tilda, till barnhab och då tog chatta hand om tuva så hon slapp följa med.. verkligen jättesnällt.
i morgon ska jag å kalle på möte med tildas doktor, vet knappt om jag vill gå dit men de måsta man ju. är ju så rädd för va de ska säga. tyvärr så har tilda fått feber idag, vill inte veta va de innebär nu.. ska avvakta tills i em annars måste vio åka in, orka sitta på csk.. men måste man så.
nej nu måste jag ta hand om lilla tuva, hon är inte riktigt nöjd här.. kram

Inga kommentarer: