måndag 29 december 2008

Nu är julen över, känns både trist och skönt. Har verkligen haft en underbar jul. Tilda tyckte det var så kul med tomten, inte det minsta rädd för honom var hon. Satt i hans knä och gav honom en kram. Varje gång hon fick ett paket så sa hon snällt tack. Så gulligt!!! Tuva tyckte med det var jättekul, roligt med allt papper och så. Var hos min mamma på julafton.

I morgon ska Tuva få andra sprutan av pnemukocker vaccinet (vet ej om jag stavade de rätt). Har emla kräm över så jag ska vara lite pjoskig å sätta det på henne. Hon har blivit så ledsen de sista gångerna och detta är ju inte en spruta hon igentligen skulle ha utan den är ju frivillig, bvc kommer säkert tycka jag är löjlig! Men de bryr jag mig inte om. Tilda får alltid emla kräm när det är något.

Idag har vi varit hos min pappa för hans fru fyllde 60, alltid trevligt att träffa faster och andra släktingar, god mat med :) sen har jag anmält Tilda till ridskolan, hon börjar på måndag, men jag har sagt att vi ska prova en gång först för de är inte säkert att hon tycker det är kul och isf så får vi fortsätta att rida i skogen med Selika. Jag vill ju inte att hon ska rida för mig för jag är rädd att det inte blir bra och dels så vill jag inte att kalle ska le henne heller eftersom han är så rädd för hästar. Jag har även anmält mig till krk. Ska börja nästa lördag, det var så länge sedan jag red på ridskola, får se hur detta går.. vill verkligen utveckla min ridning lite mera, gärna i dressyren med för den kan alltid bli bättre. Ska jobba i morgon.. kul att få göra det med lite ibland. man jobbar ju inte så mycket nu när man bara är timmvik, men det är kul dem gånger man gör de. nej nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på en film. kram till alla!!

Inga kommentarer: